گروگ ازنگاه دوربین

گروگ ازنگاه دوربین

فتوو بلاک شهربندری گروگ
گروگ ازنگاه دوربین

گروگ ازنگاه دوربین

فتوو بلاک شهربندری گروگ

نام نیک رفتگان

 

نام نیک رفتگان

سلام

وبازهم سلام به شماعزیزان بزرگواردرحال انتظار که ازکشکول بنده درویش  انتظار قالی داشتید ومقالی درتاریخ حکومت سرداران بیابان زمین

وامابنده درتلاش برای جمع آوری اطلاعات نوشتن فیش وبرابرکردن نوشتها بایک دیگر ونتیجه نهائی

وترس ازینکه نتوانم حق را انگونه که بوده اداکنم زیرا بزرگان گفته اند که تاریخ دوگانه باید نوشت یکی برای عام ویکی برای بعد ازحیات خود وبیشتر بزرگان تاریخ این کارکرده اند وتاریخ اصلی همان است که بعد ازحیات مورخ دیگران مینویسندبه گفته شاعر

 جان نکردم نثار ومعذورم

زانکه جان هم بدان نمی ارزید

وآن دعارا چنان نهان گفتم

که بجزسمع حق کسی نشنید

گرفتاری های ایام مانع نوشتن شد ازسروران عزیز نظردهنده انتظار دارم نظرات شیوای خود واطلات تاریخی خودرابرای بنده  بنویسند وارسال کنند که بنده در صفحه اول قرار دهم وشاید ازین راه بتوانیم دینی ولو اندک ازحکومت پنجاه ساله سران طاهرزائی بربیابان زمین را  اداکه نه  ولی جیل جدید را آگاهی دهیم  دراین عکسها که برای بنده ارسال شده بود ازآخرین ها درایل عکس نبود یکی مرحوم رئیس موسی افسری ودیکری مرحوم رئیس  پیرداد ویاپیران نیکخواه که آخرین ها بودند درایل وهردو اهل سواد وتدبیرمدن وحرف آخردرپایان حکومت ایل بزرگ طاهرزائی میزدندویابرگ آخرکتاب تاریخ این ایل بزرگ بودندتاشما چه فرمائید اینکه بنده درباره تک تک عکسها مینویسم حرفی نیست بنده بامراجعه به عکسها درباره کلیه عکسها توضیح خواهم داد

پس ادامه دارد ونظرات وراهنمائی شما چراغ راه ماست واگرعکسی تاریخی وقدیمی نیز در دست داریدبرای بنده ارسال کنید

درپایان ازتمامی سرورانی که دراین وبلاک نظر داده بودندتشکر میکنم ومنتظر نظرات بیشترعزیزان میمانم 

وبرای دیگران ودگراندیشان نیزاین شعردرجواب شان مینویسم که ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بزرگش نخواننداهل خرد

که نام بزرگان به زشتی برد

نظرات 36 + ارسال نظر
طاهری سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:09 ب.ظ

دوست عزیزونویسنده وبلاک سلام
امیدوارم که توفیق یارتان باشد وخدانگهدارحق باشمااست
دراین دنیای ناجورنوشتن چرندیات ادم نمیتواند کجا تاریخ
این هم پیش نهاد خوبی است برای جوانان علاقه مند که شمارایاری دهند وراهنمائی نمایند انچه میدانند بنویسند اخر تاریخ بیابان وبزرگان بیابان که مکتوب نیست باید چندین پیرومسن رادریابی تابتوانی گفتهای انهارابنویسی که بازهم بیم ان میرود که همه گفتها صواب باشد
انشالله موفق باشید

احمد سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:08 ب.ظ

سلام برادر بزگوار
از اینکه دراین وادی قدم نهاده اید بالنفسه کاری است بس بزرگ وارزشمند واز زحمات جنابعالی برای تاریخ بیابان بی نهایت تشکر وفدردانی مینمایم دوست عزیز عکسهای رئیس پیردادو رئیس موسی را برایت میفرستم

باسلام واحترام
ازلطف شماممنون ودرانتظار

طاهرزاده چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:44 ب.ظ

سلام به فامیل و دوست نادیده ام

ممنون از این همه بشتکار و بینش برای دیدکاه زیبات به جامعه بیابان زمین درود بر تو.

خدمت اقدس عالی عرض میکنم تاریخ نویسی سلیقه یا اظهار نظر موافق و مخالف نیست بلکه بتحریر در اوردن واقعیتهای کذشته با اسناد واقعی به بینش وقدرت قلم و درک نویسنده ارتباط دارد سعی خودتو بکن با جم اوری معلومات میتونی این رویداد کذشته را به روی صفحه بیاری مخصوصا برای این نسل یک نیاز است
جند وقت بیش با اقای حسن زرهی راجع به همین موضوع صحبت میکردم بهم کفت تا اطلاعاتم کامل نباشد نمیتونم به شنیدهها اکتفا کنم در هر حال براتون ارزوی موفقیت میکنم امری داشتین برام ایمل بفرستیم

درک چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:22 ب.ظ

عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش
هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت
همه کس طالب یارند چه هشیار و چه مست
همه جا خانه عشق است چه مسجد چه کنشت
سر تسلیم من و خشت در میکده‌ها
مدعی گر نکند فهم سخن گو سر و خشت
ناامیدم مکن از سابقه لطف ازل
تو پس پرده چه دانی که که خوب است و که زشت
نه من از پرده تقوا به درافتادم و بس
پدرم نیز بهشت ابد از دست بهشت
حافظا روز اجل گر به کف آری جامی
یک سر از کوی خرابات برندت به بهشت

طاهرزئی چهارشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:26 ب.ظ

خدمت برادر بزرگوار وارجمندم سلام عرض میکنم
از توجه شما به تاریخ بیابان وبخصوص ایل طاهرزئی بسیار خرسندم دوست عزیز بنده یکی از نوه های این بزرگان هستم و میخواستم یک راهنمائی در مورد نوشتن تاریخ این بزرگان خدمت استاد بزرگوار عرض نمایم به نظر بنده وقتی تاریخ این بزرگان را مینویسید انها را به اسم طاهرزئی معرفی کنید به عنوان مثال بنویسید رئیس علی جلال طاهرزئی معروف به نیکخواه یا رئیس حسن یارمحمد طاهرزئی معروف به افسری و رئیس دوست محمد طاهرزئی معروف به یزدان پناه ودیگر اسمهارا به همین ترتیب بنویسید چون به نظر بنده این فامیلهای متفاوت یک ترفندی بود که توسط حکومت پهلوی برای اختلاف وتکه تکه کردن ایل بزرگ طاهرزئی بکار رفته بود و وظیفه ماست که این ترفند را خنثئ و بی اثر کنیم تا بلکه بتوانیم ایل بزرگ طاهرزئی را به روزهای ارمانی گذشته نزدیک کنیم
به امید موفقیت روز افزون شما استاد گرامی (دوست دار شما طاهرزئی)

طاهرزئی بونجی پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:59 ق.ظ

باسلام ودرود بر برادر عزیز
باتشکر فراوان از زحمات جنابعالی درمورد تاریخ بیابان وایل بزرگ طاهرزئی و دوست عزیز میتوانید از ریش سفیدان ایل طاهرزئی درمورد تاریخ درست این ایل کمک بگیرید ادمهای فهمیده وتاریخدانی مثل جناب بیربخش مراد یوسف طاهرزئی که در گتان بالا هستند کمک بگیرید و یا اسحاق جان محمد موس که در امارات هستند کمک بگیرید و محمد یوسف کرمشاه طاهرزئی که ایشان هم در امارات هستند و با اسحاق جان محمد هم کار هستند از طریق اسحاق جان محمد میتوانید محمد یوسف راهم بیدا کنید و از اطلاعات ایشان استفاده کنید
با تشکر ازشما دوست عزیز

سلام به دوست عزیزطاهرزائی اهل بنجی وتمامی مردم بنجی خصوصا اولادرشیدطاهرکه بیشترشان دربنجی هستندازنظرشما بسیارممنون وتشکرمیکنم ازراهنمائی شما حق باشمااست جناب پیربخش درگتان خودش یک کتاب تاریخ است وامثال ایشان راباید دریافت که شایدفردا دیرباشدبه چشم موفق باشیدالبته بنده مشغولیت دارم وبه این زودی نمیتوانم کاری کنم

درک پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:57 ب.ظ

نمیرد گر بمیرد نیکنامی
که در خیلش بود قائم مقامی
چو در مجلس چراغی هست اگر شمع
بمیرد، همچنان روشن بود جمع

خیلی دوست دارم ازبزرگان آنهایکه برآسمان بیابان زمین
روزی درخشیده اند مثل ماه حرفی در این وب سایت
شما به میان اید.....
شجاعت وکماندار ی دوست محمد کرمداد وازسیاست ودریات علی جلال وسخاوت حسن یارمحمد اگرروز شب بنویسیم
به نظرم بازهم کم است .
جای بسی تاسف است که امروز ایل بزرگ طاهرزایی نسبت به
اثار آنان ودالانهای موجود درکردر وبومنی وطاهروئی وبنداران بی تفاوت هستند.طاهرزایهای میلیارددری در امارات هستند که به اسم طواهر وقبیله طاهروشناختی که شیوخ از رئیسهای بلوچستان ومکران وبیابان داشته اند مثل فرزندانشون تحویلشون گرفته اند ولی امروز این آثاررا تعمییر ونگاهی هم نمیکنند
من برای تمامی طاهرزاییها متاسفم
دیروز گذری کوتاه بردالان رئیس دوست محمد کردم اشکاهایم ریخت وگریه ام گرفت چراآثار این بزرگان این طوری خراب شده شاید از نظر مادی برای یوسف راشد وبالانچ رئیس علی سنگین باشه ولی بقیه ایل طاهری باید کمک کنند
ای صاحب وب سایت ازتون خواهش میکنم راجع به این مسئله چیزی بنویسید وبعد ش عکس این دالانهارا بگیر وبذار تا مردم ببینندشاید یک کمی به وجد بیایند
موفق باشید

علی طاهرزئی( لبنی) پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:11 ب.ظ

خدمت استاد بزرگوارم سلام و عرض ادب دارم
غرض از مزاحمت تشکر وقدر دانی به خاطر تلاش وکوشش برای نگارش تاریخ سرزمین مادریمان بیابان زمین بود
بنده اطمینان دارم که کار شما بسیار سخت وحساس میباشد ولی با توجه به درایت و دروراندیشی و فهم بالای شما استاد گرامی امید است تاریخ بیابان و مردان نامی آن را به بهترین نحو به گوش جوانان این دیار برسانید. ودعای خیر ما بدرقه راه شماست .
ودر بایان چند بیت شعر از شاعر نامی بیابان دادمحمد قاسم اهل (بونجی) خدمت شما عرض منمایم.

دلش دوست محمد و چشمش علی لست
حسن ما بین این هردو قوی است

اینم سه بیت شعر به زبان بلوچی از( دادمحمد قاسم) عرض منمایم و از دوستان به خاطر اینکه زبان بلوچی و نوشتنش با این کیبورد برام مشکل هست پوزش میخوام

مارش پ گرانی مجلس برت
نشتگ أنت رئیس ساحب سردارئ
نشتگ أنت هر سی بابت سیل أنت
مئی رئیس دوست محمد عجب خانی
رئیس علی منوک زرافشانی
رئیس حسن ملا قرآن وانی

سلام برشما عزیز
امیدوارم باماهمراه باشیدبه چشم

شه بخش گرگیج پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:36 ب.ظ

سلام استاد گرامی
بی صبرانه منتظر نگارش تاریخ بیابان و مردان نامیش توسط استاد گرامی هستیم بیشتر از این ما را در انتطار نگزارید دوستدار شما شه بخش گرگیج از زاهدان

درک پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:51 ب.ظ

دوست بسیار ارجمندم جناب مدیر وبلاگ؛
جای بسی تعجب میباشد که نظر بنده را تایید نکردید
مگر من چه گفتم آیا بنظر شمااین صحبتها که من عرض کردم
انصاف نیست حق بامن نیست
واقعا برایتون متاسفم

احمد پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 05:00 ب.ظ

سلام برادر عزیز
من عکسهایی که خواسته بودی برات امیل کردم اگر به دستتان رسیده در قسمت نطرات با خبرم کنید

سلام وسپاس همراه ارزوی سلامتی
وتشکرازشما دریافت شدمتشکرم

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 05:00 ب.ظ

طریق و رسم صاحبدولتانست
که بنوازند مردان نکو را
دگر چون با خداوندان بقا داد
نکو دارند فرزندان او را

کریمبخش چاهانی پنج‌شنبه 24 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:08 ب.ظ

سلام استاد گرامی وارجمند
امروزبطور اتفاقی سری به وبلاگهای سیریک زدم وقتی که به
وبلاگ شما رسیدم وچشمم به عنوان اول وبلاگ افتاد موضوعی که سالها دنبالش میگشتم نطرم را جلب کرد چون مردان بزرگی که شما در موردشان مینویسید از فامیلهای نزدیک بنده هستند ولی بخاطر این که ما در بلوچستان زندگی می کنیم وساکن چاهان هستم فامیلهایمان راکه در بیابان معروف به طاهرزئی ودر بلوچستان ما معروف به گرگیج هستند واز شما استاد گرامی خواهشمندم اگر برایتان امکان دارد در مورد عکسهائی که گزاشتید توضیح مختصری بدهید تا ما مردم بلوچستان فامیلهاینان را بیشتر بشناسیم

سلام ممنون ازشما وتوجه به وبلاک به چشم
کارواباشید

محسن جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:35 ق.ظ

سلام دوست عزیز . از وبلاگ خیلی خیلی خوبتون تشکر می کنم.از وبلاگتون خیلی خوشم اومد بخصوص نطرات دوستان خیلی جالب بود

راشد جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:48 ب.ظ

سلام برادر عزیز
از این که به تاریخ بیابانمان توجه میکنید خیلی ممنونم ومتشکرم وامیدوارم که در این کار بزرگی که انجام میدهید موفق و پایدار باشید.

عباس میرانی جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 06:11 ب.ظ

سلام بردوست عزیزم
وبلاگ زیبایی داری امیدوارم درکار مهمی که انجام میدهید موفق و بیروز باشید بدرود

خالد بلوچ جمعه 25 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 06:33 ب.ظ

سلام دوست عزیز و علاقه مند به تاریخ گیاوان
تاریخ این منطقه از وجود مردانی حکایتها دارد که عدم انعکاس رشادتها وکارهای درخور احترام آنان خود ظلمی عظیم است درحق منطقه . چرا که اگر ما بخاطر تعصب وبخاطر اینکه ازکسی ویا قومی وقبیله ای ناراضی هستیم بخواهیم اسم آنان را درتاریخ منطقه یادآورنشویم خیلی ازاصول اولیه تاریخ نویسی را زیر پا نهاده ایم.

دوستدار بیابان شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:23 ق.ظ

سلام بر مدیر وبلاگ وبیننده عزیزی که خودشان را درک معرفی کرده اند
از نظر جنابعالی در مورد باسازی دالونهای سران طاهرزئی خیلی خوشحال شدم و من را بر این واداشت که از این دوست بزرگوار تشکر و قدر دانی کنم از بابت این نظر بجای که داده بودند
و حق با برادر عزیز هست که این همه ملیاردر داریم و متاسفانه غریب برستند و اگر احترامی و عزتی که ما الان داریم به والله به خاطر اسم همان گذشته های این ایل بزرگ طاهرزئی است که امروز حاضر نیستیم اثار انهارا باسازی کنیم که این اثار هویت وتاریخ خودمان هست وجای بسیار تاسف هست مجاهدانی امثال سردار دوست محمد کرمداد طاهرزئی که به خاطر عزت و سر بلندی قوم طاهرزئی حتی نگذاشته اند که خون سگ این قوم بایمال شود ایا ما باید امروز بذاریم که اثار انها به ویرانها تبدیل شوند این بزرگان نه تنها برای قوم طاهرزئی بلکه برای دفاع از ناموس تمام مردم بیابان و قوم بلوچ جان فشانی های بسیاری کرده اند که امروز تاریخ خودش گواه هست و مردم بیابان نباید از یاد ببرند زمانی که مردم فقیر بیابان را سود جویان برای فروش به کشور امارات (فجیره) میبرند در صورتی که هیچ نسبتی به طائفه طاهرزئی نداشتند به دستور همین بزرگان چند نفر از فامیل های نزدیک شیوخ امارات که دو نفر از انها دختر و داماد شیخ فجیره بودند توسط همین بزرگان به همین دالانی که امروز ما ان را به فراموشی سبرده ایم اورده شدند و شیش الا هفت ماه در کردر کلنگی نگه داشته شدند حتی شیخ فجیره نماینده خودش را میفرسته که حاضر میشه اینهارا با طلا عوض کنه که همین بزرگان حاضر نمیشوند به خاطر مادیات مردم بیابان را بفروشند ودر اخر حکومت فجیره مجبور میشود که تمام افراده ربوده شده را به بیابان برگردانند و گروگانهای خودشان را ازاد کنند و با این حساب به این نتیجه میرسیم که تمام مردم بیابان در قبال این کار مسئولند

از طرف مردم بونجی شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:41 ق.ظ

باسلام و درود فراوان به مدیریت وبلاگ گروگ در یک نگاه
و سلام به دوست ارجمند درک
بنده به نمایندگی از تمام اهالی روستای بونجی امادگی خود را برای بازسازی اثار این بزرگان بیابان اعلام مینمایم
چون بنظر بنده این بزرگان بر گردن تمام مردم بیابان و بخصوص مردم بونجی حق بسیاری دارند

درک شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:23 ق.ظ

سلام برمدیر وبلاگ
لظفا ان نظر بنده که فکرکردم شما نظرم راتایید نکردید
راحذف نمایید واقعا ببخشید
این نظر خصوصی میباشد

خدمت برادرعزیز ودوست ارجمند درک با آرزوی سلامتی وتندرستی شما بنده نظر دهندگان وبلاکم را بسیار دوست دارم شمافکرکرده اید بنده نظر شمارا تایدنه کرده ام گلایه کوتاه نوشته اید واین را نیز به ان اضافه نموده اید عزیز بنده اگرنظری ضد باشئونات اخلاقی باشد ان را تائیدنمیکنم ولی نظر زیبا وقشنگ شما که درباره حفظ میزاث فرهنگی وحفظ نام بزرگان بیابان زمین است وبنده نیزخود دنبال ان هستم هیچ گاه پاک نمیکنم وبا اجازه شما این نظرا نیز هذف نکردم بنده ازشما جوان خوب بیابان انتظار دارم شنیدنیها ودیدنیهای خودتان درباره قوم غیورطاهر زائی برای بنده بیشتر وبیشتر بنویسید درین وبلاک همه همدیگر رانمیشناسیم همان گونه که بنده جناب عالی رانمیشناسم شماهم بنده را شما حق داشتید
بنده درپایان انتظار دارم شمابازهم به بنده نظر بدهید وپیشنهاد بدهید انشالله باهم هستیم در گروگ دریک نگکاه وحکومت ایل طاهرزائی
پس موفق باشید وکام رواتابعد

درک شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:07 ب.ظ

سلام
من ابتدا ازمدیریت وبلاگ نهایت تشکروقدردانی میکنم که چنین مجالی را برایمان بوجود آورده که دروب سایت بنشینیم وتاریخ بزرگان بزرگان بیابان را ورق بزنیم واستفاده ببریم .اگر نظرات بنده با لحنی تند ی بوده بخشیدن ازخود شماست
بنده از مردم بونجی نهایت تشکر میکنم که اعلام همکاریکرده اند
اما به نظرمن باید یکی دست به اقدام بزند اعلام همکاری مهم نیست دست بهکارشدن مهمه
موفق باشید

رامى شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:36 ب.ظ

سلام بشما دوست عزیز از زحمات شما متشکریم @ حق بادوست عزیز درک میباشد من البتة ازقوم طاهرزئ نیستم ولى به سرداران قوم طاهرزئ قدیم خیلى افتخار میکنم اما امروز بقول درک ملیاردیرهاى داریم ازقوم که توان بیشتر از این دارند ولى متأسفانه خودرا فراموش کرده اند@ اما بقول طاهرزئ بانججى که برات بیشنهاد بیربخش مراد یوسف رامیکند ومیکوید که یک کتاب است متأسفانه بیربخش الان ازصدو ده کذشته هیجى بکفتن ندارد من که ازنزدیکان بیربخش هستم رفتم که سلامش کنم دوساعت باهم صحبت کردیم وقت رفتنم ازمن برسید که شماکه هستى کفتم من فلانکس هستم اخرکلامش کفت تورانمیشناسم ولى اسحاق جانمحمددرست شناختى که من دارم نه یک کتاب است بلکه صدو ده کتاب میباشد@

باسلام به شمادوست عزیز
اری بنده این رامیدانم که ایشان اینک قابل استفاده نیست وبایدکلمه ماضی رابه کاربردکه ایشان دربیست سال پیش یک کتاب تاریخ بودالبته مقایسه استادبزرگواراحاجی اسحق اسحق زئی که اهل سواد هستند وحساب وکتاب بادیگران کمی بی انصافی است
امروزباید ازدادمحمدنیکخواه استفاده برد که صاحب خانه است وخودش میداند درخانه چه بوده است چندسال پیش ازمرحوم علی یارمحمدافسری بایداستفاده میشدویا درشمجوازمرحوم محمددادشاه
امروزه باید ازجوانان تحصیل کرده بلوچ استفاده ببیریم که درعلم انصاب خود علم وافر وکافی ووافی دارندالبته بیشتر این بزرگواران درامارات متحده عربی زندگی میکنندوبنده بی پاس پرت وروادیددست رسی به انها ندارم مگراینکه عزیزان علاقه مند خودکمک نمایند
ازلطف شماسپاس وازروزگارهم

عبدالرحیم یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:42 ق.ظ

سلام
دوست عزیز کار بزرگی میکنید درود بر شما

ابراهیم یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:39 ق.ظ

خدمت دوست عزیز سلام و عرض ادب دارم
و باید به عرض دوست عزیزم برسانم که من خواسته یا نخواسته بدجور معتاد دیدن وب زیبای شما شده ام
واین را بدونه تعارف عرض میکنم و همچنان بی صبرانه در انتظار نوشت مطالب جدیدتان هستم
و ارزوی سلامتی و شاد کامی برای شما دوست عزیز از خداوند کریم خواستارم

ازلطف بزرگوارانه شما متشکرم

سیریک یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 09:52 ق.ظ

چرا پیر بخش مرادیوسف برای تاریخ بیابان را ارجح نمی دانید
زیرا پیربخش مراد ازمردانگی وابراهیم مراد طاهر وشاهی دادله که درحقش درزمان دوستمحمد کرمداد کرده اند هرگز تا آخرین نفس حیاتش فراموش نمی کند ....
موفق باشید

دوست بزرگوارباسلام وعرض بندگی
نظردهنده ئی نظرداده بودند که آقای پیربخش ازنظر سن وسال وگذشت عمردیگردچار فراموشی شده است درغیرت وپای مردی ایشان شک نکرده بودیم ایل وقوم طاهرزائی رامردانی بزرگی همچون ایشان زنجیر وار محکم نگه داشته اندتا توانسته اندبربیابان حکومت داشته باشند
ازنظرشما متشکرم

طاهرزئی یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:01 ب.ظ

باسلام به مدیر وبلاگ عزیز...

وبه همه ای بینندگان عزیزی که در این مورد نظر دادند
و من به عنوان برادر کوچک همه ای این عزیزان از این دوستان خواهشی دارم که سعی کنن با نظراتشان به مدیر وبلاگ کمک کنند تا بتواند تاریخ صحیح بیابان را هرچه زودتر بنگارد

سیریک یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:39 ب.ظ

احمد یکشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 10:35 ب.ظ

با سلام به برادر عزیز
میخواستم بگویم بیربخش مراد یوسف الحمدالله صحت وسلامت هستند و هرکسی در مورد فراموشی ایشان نظر دادند و گفتند که دچار فراموشی شدند به اشتباه عرض کرده اند و ایشان تا چند روز بیش که الحمدالله در کمال صحت سلامتی بودند
و اما در مورد دادمحمد رئیس طاهرزئی ایشان هم اکنون در ایران گجگ علی اباد هستند و دوست عزیز میتوانید از معلومات مفید ایشان استفاده کنید به امید موفقیت شما برادر عزیز
راستی بازهم اگر عکسهای خواستی خبرم کن در خدمت برادر عزیزم هستم

رضا دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:12 ق.ظ

سلام برادر عزیز
از این که به تاریخ بیابانمان توجه میکنید خیلی ممنونم ومتشکرم وامیدوارم که در این کار بزرگی که انجام میدهید موفق و پایدار باشید

مریم ازجاسک دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:53 ب.ظ

باسلام ؛
من بسیارخوشحال شدم که شمادارید راجع به بزرگان بلوچ مطالبی مینویسید
خیلی خوشحال میشوم که زندگی پرافتخارمیرزا برکت را هم بنویسید
شاید دوستانی باشند که با شما همکاری نمایند......
موفق باشید

باسلام به خواهربزرگوار مریم ازجاسک
به چشم ازخود مرحوم برکت خان پار سال آقای آراسته مینوشتندبه مطالب گذشته با این ادرسمراجعه کنیدبنده هم اگر ازمرحوم میرزا برکت خان انوشیروانی عکسی باشدمیگذارم وباکمک دوستان مینویسیم ازنظرشما ممنونم
http://m-arasteh.blogfa.com/

محمد دوشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:26 ب.ظ

سلام دوست عزیز
واقعا حلال زاده هستی ورحمت به اون شیری که خوردی درود بر شما

سواد کوه سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:38 ب.ظ

سلام دوست عزیزافرین برشما امیدوارم موفق باشید امادوست عزیز جناب درک خیلی پیشنهاد خوبی دادند اما بااین بحران بی پولی جهان کسی راضی به این کارمی شود

رامى سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:46 ب.ظ

سلام عزیزم جواب دوست عزیزم احمد. درسته که بیربخش خوب وسرحاله ولئ این نیست که یک کتاب باشد.

خالد سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:56 ب.ظ

سلام دوست عزیز . از وبلاگ خیلی خیلی خوبتون تشکر می کنم.از وبلاگتون خیلی خوشم اومد.

hussin_20@yahoo.com پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 06:05 ب.ظ

ba salam khedmate hame doostan baradtre aziz pirbakhshe chahani agar mishe ba ein id man ro ad kon ta bishtar ba ham ashena beshim chon ke farmoode boodid taheriha agvame ma hastand hussin_20@yahoo.com

tahery پنج‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 07:43 ب.ظ

salam dooste aziz baz ham 1 donia sepazgozaram man be vojoode afradi manande shoma eftekhar mikonam ke be tarikhe mantage arzesh gael mishavi va bi tarafane hame chy ro migy omidvaram movafag bashy

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد